fantastisk dag

Brukar oftast inte bemöda mig att skriva om vad jag gör på dagarna, känns lite ointressant.

Dock måste jag bara poängtera att igår så åt jag kanske den bästa maten jag ätit på länge. Jag brukar anse mig själv som gastronomisk intresserad, på gott och ont - blir sällan imponerad för att jag kan laga maten lika bra.

men igår så blev jag helt förbluffad, förförd. Kevan på Ett Litet Hak berättade om sina nya chefskockar, vi i all enkelhet tog en förrätt. Helt rätt val. Hummerskagen, åh, helt fantastisk - en färsk hummer som kockas ala minute, bryns i smör, och vispas med en mayonnaise gjord på tryffelolja och en liten bit dijon-senap. Tillsammans med rundheten och sältan från smöret och citronens syrlighet, helt succé.

Innan vi visste om det, så fick vi in en liten råbiff, men framförallt tortellini. Tortellinin gjord på ankbröst, tryffel från kroatien, brynt smör, coctailtomater. Extraordinärt.

Rätt efter rätt kom in och vi provsmakade och vi avslutade med vit tryffelchocklad smaksatt med sambuca och en timjan-balsamicoreduktion vackert ackompanjerat med en 23årig rom från guatemala. Fuckin' heaven baby!

Tror att Ett Litet Hak har något riktigt stort på gång.

Avslutade på Brasseriet Godot, där jag blev sådär mysig på Guds Tårar - rom, briska, två splash angustura bitter.

Livin' Large Baby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0