OCH RIDÅN FALLER


med åtrå på kvinnor

När jag fortfarande jobbade La Prensa förlag blev min kollega Niki Sjölund utskickad för att plåta omslaget till nästa nummer, och jag var inte direkt sen att haka på. Huvudpersonen för plåtningen var självfallet Leffe, dock låg vi nära inpå tryck i och med den tajta deadlinen plus att GWs kalender är fullare än en jaktkväll tillsammans med Guillou, blev det att vi fick bege oss till inspelningen av 'Efterlyst'.

Vi fick en varning av hans assistent att han kunde vara vresig mot fotografer, men att det skulle vara lugnt.

- Fan Niki, kan du inte börja snacka om jakt och sådant. Det tänder han väll till på. Du som är Norrlänning och allting, blir väll skitbra.

Vi anländer och bler nervisade till studion och fixar iordning blixtar och allt, så äntligen så har Leif tid att ställa sig framför ett snyggt frostat glas med blå belysning. Vi såg redan framför oss; de här bilderna kunde bli the cumshot, the moneymakers. Så när vi ska börja sträcker jag fram handen till GW, varpå nämnd ignorerar lite fashionabelt. Har man suttit och kommenterat brott live i television i 20 år, samt supit ner sig totalt och på något underligt sätt fortfarande får in 5 mille efter skatt varje år - Ja då kanske man kan göra så.

GW tålamod räckte precis i 15 sekunder och sen sluddrade han fram

- Nej nu går jag och sminkar mig.
- Men.. Hrm, vi behöver fler bilder till förstasidan,
försökte vi lite trevande.

Nej, det gick inte. Inga bilder. GW hade bestämt sig. Hans assistent kom fram och beklagade och pratade lite med GW. Hans egna inbildade rockstjärnestatus blev uppfylld den kvällen av två gröngölingar med en kamera, som klippt och skuret ur filmen 'Almost Famous'.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0