journal training day


Kristofer Lundströms ultimata uppladdning inför gympass ryggbiff och kaffe

Fram till jag var i 20 års åldern tränade jag karate med rätt så hög ambition, men det sprack... någonstans på vägen insåg att jag och Chuck Norris ligger rätt långt ifrån varandra i teknikmässigt.

Men sedan runt april har jag försökt att hålla mig till runt en fyra gympass i veckan, med mål att bli oerhört stark. Känns som att man vill ha lite Hugh Jackman, Wolverine-storlek på kroppen.

Sedan finns det något kittlande skönt när man lyfter tungt, en endorfin-kick. som vår gode gouvernator Arnold säger: 'It's bättäh than seex'

Idag drog jag ner till Duvbo och körde ett monsterpass nere på mitt älskade Sundbybergs Tyngdlyftnings Klubb tillsammans med min egenutnämnde tränare och motivatör Kristofer Lundström, 3 faldig junior EM-medaljör i Styrkelyft och senast ett VM-brons.

Träningen såg ut som följer
Bänkpress:
5 x 5 - 80kg
3 x 3 - 82,5 kg, 85kg, 87,5kg (fail sista på 87,5)
5 x 5 - 50kg med långa stopp.

3 x 8 - 50kg snebänk

+ lite kabelaction, benlyft för magen och bicepscurl 4 x 8.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0