vem är han

Uttråkad sitter jag på tunnelbanan in mot staden, lite lätt bakfull sådär. Mitt emot mig sitter en äldre man i en grågul tweedkavaj över en illa sittande vit skjorta samt bruna byxor, med sin trötta terrier i ett koppel löst dinglandes runt fötterna. Mannen tar plötsligt fram en liten pappersbit och en bläckpenna. Entreget sitter han och frenetiskt, utan att titta upp och märka omvärlden, kluddra på pappersbiten. Jag tittar upp och noterar att vi är i Duvbo. Med en lite skräckförtjusning tittar jag på hur mannen löser ett City-korsord under den tiden det tar att åka fyra stycken tunnelbanestationer. Oberört stoppar han ner korsordet i fickan och tittar upp, som att ingenting har hänt.

Vem är han?

och framförallt,

Hur vågar han använda en bläckpenna?

Kommentarer
Postat av: emelie

hey

det är fint.
man är tråkig om man säger att man är trött så jag ska inte säga det.

jag börjar gilla din blogg och ditt skrivande Matthias, du är ju riktigt bra på att skriva.

hur är det med dig?

2008-05-06 @ 19:28:26
URL: http://emeliesandstrom.blogg.se
Postat av: Ströbaek

Jag använder oxå bläck... Vill inte skryta men City är lite för enkelt. Både fredagar och lördagar i DN är kul.

Du har en rolig ton i ditt skrivande... en lätthet. Kul.

Kommer säkert återkomma.

2008-05-06 @ 20:29:12
URL: http://pontusstrobaek.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0