mjölk

För det första vill jag bara rent allmänt klaga lite på mjölk. Vad är tanken med minimjölk? Hur tänkte Arla nu?
- Ja, vi gör en mjölk som smakar vatten och inte fyller någon funktion, bara för att få träningsnarkomaner och lattedrickande mammor att konsumera mera.

Man kan inte påstå att minimjölk erbjuder en kulinarisk upplevelse utöver det vanliga som frambringar ett habegär, närmast en revolution mjölkväg.

På jobbet i kylen varvas minimjölk med mellanmjölk. Det finns inget annat alterantiv. Förutom när jag springer och köper mjölk, då blir det gammeldags mjölk - med en hållbarhet på två och halv dag och bildar fettklumpar på kaffet. Det är riktig mjölk, med god karaktär.

Är jag ensam i min enkla klagan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0