det bränner

Jag har dragit på mig någon hosta som resulterar att jag kaskadhostar, viker mig dubbelt och får en brännande känsla som sprider sig i bronkerna. Oftast brukar hela hostattacken utmynna i ett långdraget 'aj'. Vi pratar den kalibern, ingen fjuttig meshosta. Man kan säga att jag har fått Mikael Persbrandt på besök i mitt lungsystem, om han skulle vara en rethosta. Det gör ont nu.

När jag åkte tunnelbana hem var det folk som tittade lite smått skrämt på mig, främst invandrare. Innan detta, uppe på söder hostade a-lagarna i kapp mig samtidigt som de skrålade bajenvisor, söders bröder ska försöka spela fotboll ikväll - så där var det inga problem. Däremot på min kära blåa linje mot Sundbyberg, var de vettskrämda. Som att jag skulle smitta dem med tuberkolos, eller någon annan luftburen sjukdom. Det kanske är en liten mild sväng av ebola?

Det smått irriterande problemet kvarstår, och det smärtar mig. Jag behöver en rejäl huskur, men inget trams som ingefära eller kamomillté. Sådant biter inte på Micke, djupt rotad i mina lungor. Jag behöver tyngre grejer. Be my providers

Kommentarer
Postat av: niki

Du är vek, skulle nästan spelat in samtalet när du ringde in i morse. Det lät svagare än min lillasyster!

2008-05-13 @ 08:22:36
URL: http://blogg.modul8.net
Postat av: emelie

Sjuk? låter inget vidare, inte på jobbet idag då?

2008-05-13 @ 09:47:40
URL: http://emeliesandstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0