bra säljare

Jag har en vän, Wictor. Min vän Wictor shoppar inte kläder ofta, men när han gör det så shoppar han väldigt mycket kläder, sisådär en gång i halvåret.

Han är säljare själv, så han uppskattar bra säljare. Med andra ord så uppstår det en liten rolig situation, där han kan välja bort ett plagg han vill ha - För att säljaren var dålig. För honom är det sekundärt vilka kläder han köper, utan om säljaren är bra. Det är viktigt ser ni, riktigt viktigt.

Följande utspelar sig i Gallerian
- Hej! Jag vill köpa ett par solbrillor, säger Wictor lite glatt till en tjej som inte kan varit äldre än 23 år, med mörkt hår. Lite osäker blick utan ett leende, utan mer likgiltig inför faktumet att hon ska få sälja ett par solglasögon.
- Okey, svarar hon uttråkat
- De ska vara stora, svarta. Kan du fram några?
- Va ska det va för bågar, modell, glas?
- Jag vet inte? Du ser väll hur jag ser ut. kan du inte ta fram några?
- Vi jobbar inte så

Varpå Wictor vänder på klacken, muttrandes. Han yttrar några väl valda ord till den milt sagt förvånade tjejen och går därifrån.

Han vill ha bra service, det tycker jag är bra.

Kommentarer
Postat av: .

Vän

2008-05-11 @ 22:19:22
Postat av: A.K

haha :) men bra service,det är ju så det borde va..:P

2008-05-13 @ 14:08:43
URL: http://alexiias.blogg.se
Postat av: J

Helt rätt.

2008-05-19 @ 18:14:13
URL: http://kreftans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0