Fotbollstider

Det är fotbollstider just nu, inte bara att vi La Prensa möter Dynamo Cwbran i nästa match Korpen Div. 20 Södra Herrar. Utan så är det EM, jag tror ingen har lyckats undgå det.

Idag på jobbet fick jag reda på att det är internmöte på Aftonbladets Drömelva. Ett virtuellt em-lag baserat på hur bra spelarna har presterat på riktigt. Chefen har fixat, han har även haft den otroliga förmågan att handvälja sitt lag (som består av 90 % spanjacker, 9 % portugiser och 1% holländare) samt döpa det till 'Viva Espania', eller något sådant löjligt.

Mitt lag slumpades fram bestående av rumäner, polacker, schweizare, turkar (ett riktigt kvalitétslag helt enkelt) och fick heta, trumvirvel tack, 'Matthias United'.

Vi sitter här och får göra tre byten per omgång (dvs. en omgång är när alla lag i alla grupper spelat en match var), medans han går runt och har plockat ut segern i förskott.

Jag hoppas att det går dåligt för Spanien, bara för sakens skull just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0