hypokondrisk

En kollega är oroad. Han går runt på jobbet, hostar lite här och var och rösten är sprucken som Ulf Lundells. När han behagar kommer han ut till säljlandskapet, där jag har min lilla hörna. Idag när han kom tittade han på mig med gravallvarlig blick, det var nästan så att man såg en föraning till rädsla i de isblå ögonen.

- Det här går åt helvette
- Vadå? Att vara bakis är ingen sjukdom
- Nej, det här går åt helvette. Jag har strupcancer..

Jag tittar upp lite förvånat och han tittar tillbaka på mig.

- Jaha?
- Det måste vara strupcancer.. Jag har googlat
Kollegan vänder sig och börjar lunka tillbaka till sin del av kontoret.

Jag vill tacka Google som ställer upp för Svenska vårdtagare, istället för strejkande sjuksyrror.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Bloggen blir bara bättre och bättre sötnos!

2008-04-28 @ 16:09:14
URL: http://carolinelidman.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0