ångest med Carolina

Det finns krönikörer och så finns det 'krönikörer'. Jag skulle nog placera Carolina Gynning i det senare facket, lite hobby sådär. Speciellt efter hennes krönika i Punkt.se. Helt plötsligt kan vem som helst utan skrivtalang, sinne för propotion, takt och reson få något publicerat i en av Stockholms största gratistidningar? Niklas Silow för in i helvette, kom igen ge lite unga men framförallt; begåvade krönikörer, chansen.

Denna vecka ska Carolina leka amatörpsykolog och ger hela elva tips om hur man botar ångest med elva enkla sätt. Självfallet försöker hon vara ironisk och jätterolig med tips såsom "- Gå med i en förening, så här till våren är en simförening att rekommendera. Där kan du ta årets simborgarmärke och känna dig duktig." Min allmänna känsla är att hon är lite ljummen - som en mjölk som stått på frukostbordet två dagar för länge.

Jag får ångest över att läsa hennes krönika och jag ska inte " Gå och spela minigolf med en pensionär som kan berätta om gamla tider." Stryknin någon... snälla.?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0